SRČ-5-Etapas su Automotive.lt komanda
Nors beveik visi Lietuvos Street Race čempionato etapai tarpusavyje kalendoriuje yra nutolę per maždaug mėnesio tarpą, prieš penktąjį, Varėnos etapą, atrodė, jog Kuršėnuose buvome taip seniai, jog jau beveik pamiršome „The Prodigy“ dainų žodžius. Turbūt tradiciškai užimta vasara dėl to kalta, bet mūsų „Street Race Chat‘e“ vis pasirodydavo „O tai pala, kelintas čia dabar etapas bus? Čia jau Varėna? Jau Penktas etapas??“ pobūdžio žinutės.
Taip, kasdien bežiūrint į kalendorių, išaušo paskutinis vasaros savaitgalio šeštadienis, kai Vilniaus Automotive.lt komandos divizionas patraukė į įprasta tapusią nakvynės vietą Senojoje Varėnoje. Mėsytė paruošta, įvairaus plauko gėrimai atvėsinti, krepšinio kamuoliai pripūsti, „playlist‘ai“ pagaląsti – važiojam!
Kaip jau tampa būdinga – žadintuvai sekmadienio ryte skamba skausmingai anksti, o veidukai atrodo kažkokie pablyškę – vakarykštė kultūrinė programa buvo ne iš prastųjų. Komandoje baigia išsikristalizuoti „gal mes ir nesame visada greičiausi (išskyrus Kristupą, aišku), bet pas mus liūdna nebūna“ tema.
Ūkanotą rytą ir savireflekciją prablaško Panevėžio diviziono (Artūro ir Luko) Civic‘ų duslintuvų garsas, tad susikrauname daiktus, išsirikiuojam „panevėžietiško sumušinio“ formacija ir pajudam link Varėnos.
Toliau viskas jau puikiai žinoma – daiktų krovimas, ratų keitimas ir kiti „priešskrydiniai“ patikrinimai. Administracinė komisija, techninė komisija ir dalyvių susirinkimas, kuriame organizatoriai įspėja, jog trasa bus greita. Dauguma komandos narių šioje trasoje važiavę nesam, tad natūraliai užplūsta lengvas jauduliukas. Susėdame į automobilius ir išsirikiuojame bandomajam važiavimui – iš paskos organizatorių „Safety“ automobiliui, tad viskas lėtai ir atsargiai.
Tačiau supratimui, jog ši trasa bus kažkas ypatingo – greičio nereikia – mūsų laukia tikrų tikriausias „Street Race‘as“: startuojame automobilių stovėjimo aikštelęje, kurioje apvažiavę ratą, išlekiame į vieną pagrindinių Varėnos gatvių. Iš jos – sukame į didelės parduotuvės aikštelę, kurioje laukia daugeliui nepatinkantis 360 laipsnių apsisukimo apie kūgelį elementas. Iš ten šauname į nuosavų namų rajono gatveles, kur bandydami išvengti duobių ir tvorų greitai pasiekiame užmiestį ir greitąją trasos dalį – nuo grėsmingai atrodančių medžių pakelėje tave skiria vos keli metrai. Trasos ilgis – apie 2 Km, vidutinis įveikimo laikas – einantis link dviejų minučių.
Įskaitinius, kiek retesnės nei įprastai SGC-1 klasės važiavimus pradeda 100% Automotive.lt selekcija – pirmas prie starto Lukas Staškūnas (@mr_lukas_staskunas) ir jo 4Gen kartos Civic‘as, kuris, kartu su Artūro Kazakausko (@mr_arturcix4) 5Gen Civic‘u prieš etapą pasipuošė naujais Automotive.lt lipdukais. Lukas važiavo stabiliai greitėdamas kiekvienu važiavimu, tiesa antrajame jam pasipainiojo kūgelis, kuris kainavo 5 baudos sekundes. Lukas finišavo 5 klasėje, kas buvo neblogas rezultatas atsižvelgiant į jį kamavusias pavarų dėžės problemas.
Artūras prieš šį etapą pasirūpino ne vien tik 5Gen‘o išvaizda, bet ir technine dalimi – Kuršėnuose išbandęs naują variklio „setup‘ą“ ir radęs silpną vietą pavarų dėžėje nieko nelaukęs šias bėdas pašalino. Tačiau šįkart, įprastai labai greitam Artūrui Varėna nebuvo draugiška – pirmais dviem važiavimais jis atliko „trasos neįvykdymus“, o trečiu ir ketvirtu buvo prisigaudyta kūgelių, tad klasėje Artūras liko 6 vietoje. Paskutiniame, Druskininkuose vyksiančiame etape bandysim paorganizuot, jog Artūrui trasoje rodytų trajektoriją kaip kokiam „Need For Speed“. Jei kas žino kaip tai padaryt – kainą į PM.
Vienvaldis SGC-1 lyderis, Kristupas Šablinskas (@Kypcia) , draugų nuo šiol meiliai vadinamas Saulyčiu, Varėnoje vėl buvo nesustabdomas. Visgi – „Namų GP“. Nors pirmu važiavimu vietiniam „selebričiui“ sugebėjo įkąsti artimiausias konkurentas Agnius Narbutas (kurio amžiaus ir sugebėjimų kombo gąsdina jau dabar), tačiau Saulyčio taip lengvai nepaimsi – tiek už trasos dalindamas sūrelius, tiek ir trasoje spardant per greičio pedalą – „atšerti“ buvo visi. Susumavus rezultatus, vienintelis iš visos komandos nei vienos klaidos nepadaręs Kristupas nuo antrosios vietos pabėgo per 13 sekundžių, kas šitame sporte yra maždaug savaitė.
SGC-2 klasėje taip smagu nebuvo – stabiliai antroje vietoje metinėje šios klasės įskaitoje sėdintis Vykintas Šakalis (@vykintaskuc) kiek per stipriai įsijautė į Dzūkijos pramogas ir šįkart truputį pagrybavo – atliko trasos nevykdymą pirmajame važiavime, užpuolė tris kūgelius antrajame ir taip, akivaizdžiai praradęs „vaibelį“ paskutiniuose važiavimuose irgi važiavo žemiau savo galimybių (kurios mums niekad nekėlė abejonių) ribos. Taigi – tas pats prašymas dėl „Need For Speed“ trajektorijos rodymo ir laukiam vazono iš Druskininkų.
Toliau transliacijoje – „Good Enough“ chebriukai. Vytautas Gauza (@Vytautasgauza) pirmu važiavimu sėkmingai „atkrovė malkų“ tuo pačiu geltonu Honda Civic 6Gen automobiliu važiuojančiam Gediminui Kalpokui (@abikairios). Antrame važiavime abu „bendraciviciai“ nusimušė po kūgelį, kas privertė Gediminą truputį sunerimti – nejaugi kris jo 10 etapų iš eilės trunkanti laimėjimų serija? Ir bandymas buvo visai neblogas – paskutiniai du važiavimai tikrai neblogu tempu (apie -3 sek. nuo klasės lyderio) ir be klaidų. Tai leido Vytautui užimti 9 vietą nemažoje ir amžinai konkurencingoje klasėje ir nervingai prisiminti kūgelį, kurio išvengus Vytautas galimai būtų pakartojęs savo geriausią pasirodymą LSRČ ir iškovojęs 6 vietą.
Tokią pačią verbalinę neapykantą kūgeliui garsiai išsakė ir Gediminas, trečią ir ketvirtą važiavimą suvažiavę „visai puse velnio“ ir šiaip ne taip išsikrapštęs iki 5 vietos klasėje. Tad kūgelis kairiarankiui, kurpiančiam šį tekstuką, kainavo dar vieną trečios vietos vazonėlį. Bet jei kažkas būtų su kažkuo – būtų kažkas kito, ar kaip ten sakoma.
SGC-3 klasėje vienintelis Automotive.lt „necivicistas“ Jonas Grabys (@urlagonis) ir jo juodas E36 Compact‘as kaip visada „davė vaizdų“. Jonui priklausė ne tik geriausia savaitgalio frazė „jei po pusvalandžio negrįšiu – pamirškit mane“, bet turbūt ir apdovanojimas už tai, jog važiuojant Jonas daugiau žiūrėjo pro šoninį, nei priekinį automobilio stiklą. Taigi eilinis „Wild Ride“ nuo Gonio ir dar vienas skausmingas trasos nevykdymas paskutiniu važiavimu, kuris kainavo bent jau porą vietų bendroje SGC-3 klasėje. Tačiau LSRČ čempionato įskaitoje Jonas užėmė visai garbingą 5 vietą ir komandai iškovojo itin naudingų taškų.
Kalbant apie naudingus taškus – „Open Class“ arba OC važiavimuose vienintelis Kristupas atstovavo komandą (kiti tokiu metu jau svajojo apie lašelinę arba bent jau dušą) ir boy oh boy kaip atstovavo. Klasėje, kur suvažiuoja visi žvėrys, Kristupas kažkaip sugebėjo užimti 5 vietą ir komandai atnešti dar taškų, kas leido iškovoti dar vieną 3 vietos komandinės įskaitos statulėlę ir dar labiau įsitvirtinti metinės komandinės įskaitos trečiojoje vietoje.
Taigi, šiemet lieka vos vienas etapas – Rugsėjo 24d. Druskininkuose. Ten ir pasimatom. Mes būsim tie pablyškusiais veidais.
P.S. Už nebūdingai mums geras šio straipsnio nuotraukas lenkiam galvą prieš Viktoriją Viksvaitę (@viksvaitephoto) <3